VUOSIKATSAUS 2010:

TÄNÄKIN VUONNA PIDIMME TAAS LUKUISIA KOKOUKSIA ELI YHTEENSÄ NOIN 160 KAPPALETTA JA TILAISUUKSISSA OLI KÄVIJÖITÄ VAIHTELEVASTI AINA MUUTAMASTA HENKILÖSTÄ NOIN 120:EEN

TÄNÄKIN VUONNA MEILLÄ OLI JO MELKEIN PERINTEEKSI TULLUT EUROOPANMATKA. TÄLLÄ KERTAA MATKASSA OLI 7 HENGEN PORUKKA, ITSENI JA SIRKUN LISÄKSI SARI, EIJA, TUIJA, KRISTIINA JA PÄIVI. MATKALLA OPETTELIMME VELJELLISTÄ RAKKAUTTA AIVAN KÄYTÄNNÖSSÄ EIKÄ SE SUINKAAN OLLUT AINA HELPPOA. TEHTÄVÄNÄ OLIKIN VIRITTÄÄ TÄMÄ VELJELLINEN RAKKAUS ESILLE MATKALAISISSA ETTÄ SITTEN VOISIMME SILLÄ RAKKAUDELLA KOHDATA EVANKELIOINTITILANTEISSA IHMISIÄ ERI MAISTA. USEINKAAN EMME OSAA LÄHESKÄÄN KAIKKIA KIELIÄ MITÄ EDES EUROOPASSA PUHUTAAN , SIKSI ON TÄRKEÄÄ OPETELLA TÄMÄ UNIVERSAALI RAKKAUDEN KIELI JOKA YLITTÄÄ KAIKKI KANSALLISUUSRAJAT JA KIELIMUURIT.

MUTTA AIVAN OMA ASIANSA ERIKSEEN OLIVAT PROFETIAT , JOTKA MARIE LICCIARDO AUTRALIASTA. PROFETOI SARILLE JA MINULLE ENNEN MATKAA . HÄN PROFETOI 1.5.2010 ETTÄ JUMALA ANTAA SARILLE SEN MITÄ HÄNEN SYDÄMENSÄ HALAJAA JA ETTÄ NYT HÄNEN RINNALLAAN ON OIKEA MIES, HÄN NÄKI SUUREN RAKKAUDEN , JOKA TULEE KESTÄMÄÄN JA SÄILYMÄÄN. ”SATUIN” OLEMAAN ITSE SIINÄ TILAISUUDESSA TULKKINA MISSÄ MARIE PROFETOI SARILLE TÄMÄN ETTÄ NYT HERRA ANTAA SINULLE SEN MITÄ SYDÄMESI HALAJAA JA OTA HÄNET VASTAAN NYT. KATSOIN YMPÄRILLENI JA YMMÄRSIN HETI , ETTÄ MINÄ ITSE OLEN TUO HENKILÖ. SARI EI TÄTÄ YMMÄRTÄNYT EIKÄ KÄSITTÄNYT. NIINPÄ MATKALLA EUROOPASSA MINULLA RIITTI HUUMORIA KUN SAIN SARILLE KUITTAILLA ETTÄ MONI HAKEE ELÄMÄNSÄ MIESTÄ TÄÄLTÄ EUROOPASTA EIKÄ TIEDÄ, ETTÄ TUO ELÄMÄN MIES SAATTAA ISTUA HÄNEN VIERESSÄÄN JA OLLA JOPA SEN AUTON KUSKI MISSÄ HÄN MATKUSTAA. SARI EI SILLOINKAAN VIELÄ TAJUNNUT ASIAN TILAA. EIKÄ MYÖSKÄÄN SILLOIN KUN TULIMME MONTE CARLOON JA AJOIMME OIKEIN HIENON ESIPIHAN LÄPI JOSSA OLI MAHTAVA RAKENNUS JA SILLOIN SANOIN SARILLE , ETTÄ MÄ VOISIN OSTAA TÄN TÖNÖN SULLE VAIKKA SITTEN HÄÄLAHJAKSI. NIIN SE TÖNÖ SATTUI OLEMAAN MONTE CARLON KASINO. MUTTA SARI EI SILLOINKAAN VIELÄ HAISTANUT MITÄÄN PALANEEN KÄRYÄ., VAAN AJATTELI ETTÄ KYLLÄPÄ SE ON ONNELLINEN MORSIAN JOKA SAA NÄIN ANTELIAAN MIEHEN OMAKSEEN. KERROIN MATKALLA MYÖS TARINAA PRINSESSASTA JA PRINSSISTÄ, KUINKA PRINSSI OLI MUUTTUNUT SAMMAKOKSI, MUTTA MONIEN VAIHEIDEN JÄLKEEN PRINSESSAN RAKKAUS MUUTTIKIN HÄNET TAKAISIN PRINSSIKSI. TEIN TÄSTÄ OIKEIN VIDEOFILMINKIN , JONKA NIMIKIN OLI KATSOKAA KUINKA HE RAKASTAVAT TOISIAAN JA ALAOTSIKKO: KUINKA TOTUUS VOI JOSKUS OLLA TARUA IHMEELLISEMPI. TIESIN JO SILLOIN , ETTÄ SARISTA TULEE MINUN IHANA VAIMONI JA TÄMÄ TARU MUUTTUIKIN SITTEN TODELLISUUDEKSI KUN KIHLAUDUIMME 22.12.2010 JA MENIMME VIHILLE 07.01.2011 TAMPEREEN MAISTRAATISSA. ELI LICCIARDON PROFETIAT TOTEUTUIVAT KIRJAIMELLISESTI. TÄMÄ MATKA ONNISTUI MELKO HYVIN AINAKIN EVANKELIOINNIN OSALTA SILLÄ KOKO TIIMI SAI JUMALAN ARMOSTA JOHDATTAA USKOON YHTEENSÄ 664 IHMISTÄ NOIN 20 ERI KANSAKUNNASTA. KÄVIMME KAIKKIAAN 17 ERI MAASSA 40 PÄIVÄN AIKANA.

TOINEN ULKOMAANMATKA TÄNÄ VUONNA OLI ISRAELIIN, JOSSA OLIMME 13 PÄIVÄÄ. KÄVIMME DRUUSIKYLISSÄ JA TUTUISSA MATKAILUPAIKOISSA , KUTEN GOLGATALLA , PUUTARHAHAUDALLA, NASARETISSA, TIBERIAASSA, SAHNESSA JA UUSINA PAIKKOINA JOHANNES KASTAJAN KASTEPAIKKA SAALIMISSA JA KARMEL-VUORI. SAIMME HANKITTUA DRUUSEILLE HEIDÄN TOIVOMANSA KREIKAKIELISEN RAAMATUN, JOTA ERÄS 2 VUOTTA KREIKKAA LUKENUT JA JO 10 VUOTTA USKOSSA OLLUT DRUUSI ALKAA OPETTAA MUILLE DRUUSIUSKOVILLE ALKUKIELELLÄ. JOULUKUUSSA MEILLÄ OLI VUODEN HUIPENTUMANA 11 VUOROKAUDEN EVANKELIOINTIMATKA POHJOISEEN OULUN , KAJAANIN, IISALMEN SUUNNALLE. SIELLÄ HERRA OLI MYÖS VÄKEVÄSTI KANSSAMME. SILLÄ MATKALLA KAIKKIAAN 94 IHMISTÄ TULI USKOON JA LUKI SYNTISEN RUKOUKSEN. HERRA TEKI MYÖS HIENOJA IHMEITÄ KAIKKIALLA MISSÄ VAIN LIIKUIMME. KUN TODISTIN KADSESTA KUOLLEISTAHERÄTTÄMISESTÄ RUKOUSTENI KAUTTA JUUASSA ERÄS NAINEN TULI LUOKSENI JA KYSYI , ETTÄ MUISTANKO MINÄ KUN HÄN SOITTI MINULLE IISALMEN KESKUSSAIRAALASTA? SANOIN , ETTÄ EN. HÄN JATKOI: HÄNEN MIESYSTÄVÄNSÄ OLI KIIDÄTETTY AMBULANSSILLA SAIRAALAAN JA LÄÄKÄRIT SANOIVAT , ETTÄ TÄMÄ MIES KUOLEE TÄNÄÄN , MITÄÄN EI OLE TEHTÄVISSÄ, JA MIES KUOLI. SILTI HÄN SOITTI TÄMÄN MIEHEN KUOLINVUOTEEN ÄÄRELTÄ MINULLE JA PYYSI , ETTÄ VOISINKO SIITÄ HUOLIMATTA , ETTÄ TÄMÄ MIES KUOLI RUKOILLA , ETTÄ HERRA HERÄTTÄISI HÄNET HENKIIN. VASTASIN MYÖNTÄVÄSTI JA KUN RUKOILIN HÄNEN PUOLESTAAN HERRA JEESUS KRISTUS HERÄTTI TÄMÄNKIN MIEHEN KUOLLEISTA. HÄN OLI OLLUT NAISEN TODISTUKSEN MUKAAN 17 MINUUTTIA KUOLLEENA. KAHDEN VUODEN AIKANA HERRA ON HERÄTTÄNYT RUKOUSTENI KAUTTA YHTEENSÄ 16 HENKILÖÄ KUOLLEISTA. KUNNIA YKSIN JUMALALLE.

HALUAN TOIVOTTAA OIKEIN HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2011 KAIKILLE TYÖSSÄMME TAVALLA TAI TOISELLA MUKANA OLLEILLE, NIIN YHTEISTYÖKUMPPANEILLEMME KUIN KAIKILLE NIILLE ,JOITA OLEMME JUMALAN ARMOSTA SAANEET PALVELLA. HERRA OLKOON EDELLEEN VÄKEVÄSTI KANSSANNE.

SARI JA JEAN ROOS.

Ja vielä vuodesta 2010

Päättynyt vuosi oli siunausten vuosi. Voisi sanoa, että toteutui niin kuin kantaisä Jaakob ennen kuolemaansa siunasi poikansa, ja viimeisenä Joosefin, sanoen 1 Moos. 49 jakeessa 25:…”Kaikkivaltiaan avulla, joka sinua siunatkoon, antakoon siunauksia taivaasta ylhäältä, siunauksia syvyydestä alhaalta,”

Tapahtumarikas 40 päivän koulutus- ja evankeliointimatka Euroopassa oli meille kaikille osanottajille jonkinlainen hengellinen korkean paikan harjoitusleiri. Testattiin mm. sitä, kuinka matkan rasitusten painaessa kintereissä ja henkisestikin vielä löytyi tahtoa ja voimia keskittyä tärkeimpään, eli sielujen voittamiseen ja evankeliointiin. Kyllä löytyi, kiitos Jumalan armosta. Uskoontulleita oli 664, kuten edellä olevassa raportissa jo mainittiin. Pienryhmissä liikkuen evankeliointi sujui mutkattomasti; toiset ottivat kontaktin ihmisiin ja toiset rukoillen tukivat tuota työtä. Omalla kohdalla itsenäinen sielujen voittamistyö olikin matkan merkittävin anti. Ja mikä parasta, sielujen voittamista on saanut jatkaa kesän matkan jälkeenkin.

Jokainen ihmiskohtaaminen matkallamme oli ainutlaatuinen, mutta joku muistuu mieliin erityisen koskettavana. Itselleni sellainen oli Cannesissa kohtaamamme Francoise. Erittäin yksinäinen keski-ikäinen nainen, joka kertoi lukeneensa psalmeja ja rukoilleensa itselleen ystävää. Kun hän tapasi meidät ja Janne johdatti hänet uskoon, hän koki saaneensa meissä monta ystävää, mutta kun ryhmämme oli aika jatkaa matkaa, ei hän olisi halunnut mitenkään meistä erota. Hän ei ehkä vielä huomannut, että oli todella saanut itselleen ystävän, parhaan kaikista, Jeesuksen, joka ei jätä häntä koskaan.

Matka antoi myös aivan uudenlaisen ja arvokkaan yhteyden uskonsisariin; kotiin paluun jälkeen on ollut hienoa saada jatkaa ystävyyttä, joka matkakumppanuudessa luontevasti syntyi. Jokaisella meistä on oma elämämme, sen nousut ja laskut. On Jumalan lahjaa, että meillä on niitä lähimmäisiä, joiden kanssa jakaa sekä ilot että surut. Tavoiteltavaa ja saavutettavissa on Daavidin ja Joonatanin välinen ystävyys, jota kuvataan 1 Sam. 18: 1: ”Kun hän oli lakannut puhumasta Saulin kanssa, kiintyi Joonatan kaikesta sielustaan Daavidiin, ja Joonatan rakasti häntä niin kuin omaa sieluansa.” Tehköön Jumala meistä tällaisia ystäviä toisillemme.

Omissa kokemuksissa päättynyt vuosi voisi olla otsikoitu ”ulkoisen ihmisen murtaminen”. Se ei tarkoita, että se oli ja meni vuoden vaihtuessa. Niinhän ihminen mielellään ajattelisi. Mutta kun kerran Jumala meissä tuon murtamistyön on saanut aloittaa, se jatkuu, todennäköisesti koko uskonvaelluksemme ajan, jos vain siihen suostumme. Aivan vuoden lopulla käsiini osui kiinalaisen Jumalan miehen Watchman Neen saarnojen pohjalta kirjoitettu kirja, jossa hän puhuu tästä aiheesta, ulkoisen – luonnollisen - minäelämämme murtamisesta ja sen välttämättömyydestä. Ilman luonnollisen ihmisemme saamia murtumia ja viiltoja meistä ei ole käytännössä mitään hyötyä hengellisessä työssä. Markus 14: 3 – kertoo naisesta, jolla oli alabasteripullo täynnä oikeata, kallisarvoista nardusvoidetta. Pullo piti kuitenkin särkeä, jotta voide saatiin vuodatettua. Antakoon Jumala meille kaikille armon, että haluamme luovuttaa Jumalalle valtakirjan ulkoisen ihmisemme murtamiseen niin, että meistä voisi tulla käyttökelpoisia astioita Isän käyttöön muiden ihmisten hyväksi.

Kiitos rukouksista ja rakkaudestanne. Siunattua alkanutta vuotta teille kaikille.

Sirkku Järvensivu

Liisa jatkaa:

Kuluneen vuoden aikana olen toiminut entistä enemmän taustalla. Meillä on ollut reippaita nuoria mukana, mikä on mahdollistanut tämän. Amanda-koira ei enää jaksa monen päivän reissuja, vaikka muuten hyvin voikin. Herra on monesta vaikeasta tilanteesta sen nostanut. Oma eläinlääkäri totesi: "Olet aika epeli, et suostu valtakuntaa vaihtamaan. Siinä olet vastoin kaikkia olettamuksia." – Monet ystävät ovat Amandaakin rukouksin muistaneet, niinkuin meitä kaikkia. Olemme siitä hyvin hyvin kiitollisia.

Taustalla oleminen on mahdollistanut lyhyiden keikkatöiden tekemisen ja puutarhamökin rakennus-ja kunnostustöissä puuhaamisen. Jouluevankeliumi-nukketeatteri oli mökillä hyvin vilpoisissa, mutta todentuntuisissa olosuhteissa. Jään mielenkiinnolla odottamaan toteutuuko puutarhamökkiin liittyvä työnäky.

Orpokotituki on edelleen pienentynyt ja olemme joutuneet vähentämään koteihin menevää avustusta. Siitä huolimatta Intiasta on tullut hyvin kiitollisia joulutervehdyksiä kuluvan vuoden puolella. Rahankeräyslupa meni umpeen vuoden 2010 lopussa ja uusi anomus on sisällä. Havahduin liian myöhään siihen, että käsittelyaika on pidentynyt. Tili on entinen.

Kiitollinen mieli sydämellä Herran hyvästä huolenpidosta ja teistä kaikista rakkaiksi käyneistä ystävistä. Toivotan teille voimaa ja iloa tämän vuoden aikana tuleviin haasteisiin monella tavoin pimenevän, mutta Herrassa kirkastuvan maailman keskellä. Room. 15:7: Hoivatkaa sentähden toinen toistanne, niinkuin Kristuskin on teidät hoivaansa ottanut Jumalan kunniaksi.

Liisa Jokitalo