TABERNAAKKELI


Toiminnastamme vuonna 2009:




Vuoden 2009 ohjelmamme oli aiempaan tapaan työntäyteistä ja pidimme yhteensä 146 sanan ja rukouksen iltaa eri puolilla Suomea. Näiden lisäksi olimme mukana viidessä livenetti-tv-lähetyksessä. Uskoon tulleita, syntisen rukouksen rukoilleita oli kaikkiaan n. 1200. Kokousmatkoja kertyi vuoden aikana runsaat 42 000 ajokilometriä.

Tilaisuudet painottuivat aiempaa jonkin verran enemmän Etelä-Suomen suurimpiin kaupunkeihin, vaikka vierailimme entiseen tapaan säännöllisesti myös Oulussa ja sen lähikaupungeissa sekä Kajaanissa, Iisalmessa, Pohjois-Karjalassa, Lappeenrannan ja Imatran seudulla. Olemmekin kokeneet, että Jumala on halunnut keskittää kokouksia alueittain isompiin paikkakuntiin, jonne lähialueilta on ollut helppo tulla. Lisäksi raamattutuntien cd- ja kokousten dvd-taltioinnit ovat tarjonneet Sanan kuulon mahdollisuuden niillekin, jotka eivät ole voineet tulla paikan päälle tilaisuuksiin. Internet-sivuillamme oli vuoden aikana runsaat 32 000 kävijää.

Vuoden raamattutuntiopetusten yhteisotsikkona ja aiheena oli ”Onko kerran pelastunut aina pelastunut?”. Emme arvanneetkaan, että vuoden ensimmäisessä kokouksessa yleisöltä tullut kommentti johtaisi vuoden aikana yli 20 raamattutunnin sarjaan tästä aiheesta. Jo raamattutuntien määrästä lukija päättelee, että pelastus ei ole ollenkaan itsestään selvä, vaikka olisi kerran Herran vastaan ottanutkin, vaan uskovan on pelastuakseen suostuttava päivittäiseen pyhitykseen, Hebr. 12:14 ”Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa.”

Ja kuten apostoli Paavali sanoi vielä vähän ennen poisottamistaan, Fil. 3:11 - 14: ”jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista. 12: Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut. 13: Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni, mutta yhden minä teen, unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohden, mikä on edessäpäin, 14: minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.” Raamattutuntisarja huipentui aivan vuoden lopussa aiheeseen ”Kaanaan taivaalliset häät”, Joh. 2:1 - 11 pohjalta, joka raamatun kohta kertoo esikuvallisesti Karitsan häistä, jonne pääsevät vain Pyhän Hengen täyteiset, Hengessä vaeltavat uskovat, kuten viisaat neitsyet, joilla on lampuissaan öljyä.

Maaliskuussa teimme kahden viikon matkan Israeliin, missä tukikohtinamme olivat Tiberias ja Jerusalem. Sillä matkalla saimme viedä evankeliumia ihmisille joka paikassa, missä kuljimme, kaduilla, kaupoissa, basaareissa ja baareissa. Usein apuna olivat hebrean ja arabiankieliset traktaatit, joita meillä oli runsaasti mukanamme. Matkalla tuli uskoon lähes 40 ihmistä, niin juutalaisia, arabeja kuin druusejakin. Herra avasi kauttamme herätyksen myös uudessa druusikohteessa, jonne veimme matkan aikana myös raamattulähetyksen. Saimme lisäksi käydä vahvistamassa aiemmin käynnistyneen druusiherätyksen vastuuhenkilöitä paikallisten yhteistyökumppaniemme kanssa. Iloksemme kuulimme, että muutaman uskovan alusta n. 1,5 vuotta sitten druusiuskovien määrä oli nyt kasvanut niin, että jo 4. seurakunta oli perusteilla.

Kesä-heinäkuussa olimme kuukauden evankeliointimatkalla Eurooppassa, yhteensä 16 maassa. Teimme matkan laajennetulla ryhmällä ja tarjosimme kaikille ryhmäläisille mahdollisuuden opetella ulkomaan evankeliointia kokeneen evankelioijan mallista oppia ottaen. Uskoon tuli matkalla 99 ihmistä, näistä pelkästään Vatikaanissa seitsemän. Matkaan mahtui monta mieliinpainunutta henkilökohtaamista. Tehokkaan sielujenvoittamisen yksi salaisuus on, että ihmisen kanssa saa yhteyden jonkun molempia kiinnostavan aiheen kautta, kuten vaikka formulat, koska ulkomailla tunnetaan Räikköset ja Häkkiset vähintään yhtä hyvin kuin Suomessa. Joskus yhteys syntyy hyvin arkisesta aiheesta, kuten vaikka keskustelu siitä ”maistuuko lihapullat ja muusi paremmalta kuin hampurilainen”, kuten erään huoltoaseman baarissa Ruotsissa. Pääasia oli, että senkin jutustelun päätteeksi saatiin sielu voitettua Herralle. Kielitaitokaan ei saa olla esteenä, kun on kyse sieluista: kysymykseen ”Haluatko taivaaseen vai helvettiin” tarvitaan vain muutama sana ja useissa kielissä merkitykset ovat lähellä toisiaan – paradiso – inferno. Näillä sanoilla ulkomailla saa ihmisen kuin ihmisen ymmärtämään vaihtoehdot ja lähes poikkeuksetta jokainen haluaa taivaaseen, kun elämä hänestä jättää. Ja - ei niin huonoa ettei jotain hyvää: auton tielle jäämisenkin kautta tuli yhteensä 20 ihmistä uskoon, autokorjaamon henkilökunta mukaan lukien.

Musiikilla oli aiempaan tapaan tilaisuuksissamme tärkeä tehtävä, koska sen sisältö on sekä sielunhoidollista että evankelioivaa, mutta entistä enemmän tavoitteena vuonna 2009 oli musiikin kautta vapauttaa uskovia totutuista kaavoista. Mukaan tuli vuoden aikana useita täysin maallisiksi luokiteltavia kappaleita, joissa on kuitenkin mitä syvällisin hengellinen sanoma. Jos vain uskovilla on korvat kuulla.

Marraskuun lopulla olimme evankelioivan nukketeatterimme kanssa tamperelaisen kauppakeskuksen joulunavauksessa. Esitys sisälsi jouluevankeliumin tapahtumat päätyen loppukohtauksessa Jeesuksen toiseen tulemukseen: Matt. 24:40 – 41; ”Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen ja toinen jätetään. 41: Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.” Esityksen jälkeen nuket jäivätkin mukaan seuraaviin kokouksiin kertomaan omalla tavallaan evankeliumia.

Olemme tukeneet edelleen Intian ja Sri Lankan orpokoteja. Orpokoteihin on tullut uusia lapsia ja avun tarve on tällä hetkellä suurempi kuin saatu tuki. Olemme kaikille kummeille ja myös netin kautta suoraan tukeville henkilöille hyvin kiitollisia pienestäkin avusta. Lisätietoja aiheesta voit katsoa Orpokotityön kohdalta.

Vuoden aikana Herra teki jälleen suuria ihmeitä parantaen monia vaikeista sairauksista, epämuodostuneet sikiöt ja raskaudenaikaiset häiriöt palasivat normaaleiksi. Kuolleita tai kuoleman rajalla olleita heräsi henkiin. Moni itsetuhoaikeissa ollut luopui aikeistaan ja sai uuden elämänhalun. Herra muutti monia epätoivoisia ja inhimillisesti katsoen mahdottomia elämäntilanteita aivan uudeksi.

Herra antoi meille myös monia esirukoilijoita, joilla on ilmestyksen ja näkyjen näkemisen lahja. Niinpä Herra antaa kaikista kokouksistamme eräälle sisarelle Tuusulasta ilmestyksen, joka kestää 4 - 7,5 tuntia. Hän on nähnyt näitä jo ainakin seitsemän kuukauden ajan. Heti kun tulemme kokouspaikalle, Herra alkaa näyttää, kuinka vahvistin, mikseri ja muut tavarat kasataan kuntoon. Hän näkee kokouspaikan puhujan vaatteita myöden aivan yksityiskohtaisesti. Hän näkee myös, kuinka Jeesus ilmestyy lähes joka kokoukseen 2,5 metriä korkeana ja kirkkaana joko puhujan kohdalla tai hänen vieressään tai kuinka Herra kulkee salissa eri paikoissa.

Samoin Herra on antanut meille erään toisen esirukoilijan, joka näkee etukäteen kaikki ne salit ja tilat, joissa tulemme puhumaan, vieläpä usein kaikki ne henkilötkin, jotka tulevat tilaisuuksiimme.

Joissakin paikoissa, kuten vaikkapa Lahdessa, on kokouksissamme peräti viisi henkilöä, jotka näkevät joko Jeesuksen tai valtavan kirkkauden puhujan kohdalla, josta tuo kirkkaus usein leviää ja laajenee koko seurakunnan ylle. Nämä henkilöt todistavat myös näkemästään julkisesti joka kerta.

Samoin, kun olimme joulukuussa Oulun seudulla ja pidimme siellä yhteensä 15 kokousta 11 peräkkäisenä päivänä eli jopa kaksi kokousta päivässä, tämä Tuusulan sisar näki jokaisesta kokouksesta 4 - 7,5 tuntia kestäneen ilmestyksen ja lähetti ilmestyksen sisällön tekstiviestinä minulle. Kaikki tapahtui aivan hänen arkielämänsä keskellä. Niinpä hän sai ilmestyksen kokouksestamme, kun hän oli mammografiatutkimuksessa, kesken tutkimusten. Samoin, kun hän oli palaamassa linja-autolla Vuosaaresta kotiinsa, kesken matkan Herra alkoi antaa ilmestystä kokouksestamme Oulussa tai kun hän oli erään uskonsisaren kanssa pankissa, siellä taivaalliset videot meni päälle ja alkoi näkyä kuvaa kokouksestamme. Näiden Oulun kokouksien yhteydessä 168 ihmistä tuli uskoon tai luki syntisen rukouksen. Toisin sanoen, Herra on aivan ennennäkemättömällä tavalla halunnut vahvistaa työtämme, että näkisimme, että vaivannäkömme Herrassa ei ole turhaa.

Nyt on jo vuosi 2010 ja toimintamme on jo hyvässä vauhdissa. Haluamme vielä kerran kiittää kaikkia yhteistyökumppaneitamme kuluneesta vuodesta ja toivottaa teille kaikille kuin myös kokouksissamme käyneille Herran runsasta siunausta vuodelle 2010. Herra olkoon väkevästi edelleen kanssanne.

Jean Roos & tiimi



Minä olen tie, totuus ja elämä.

Joh 14:6