TABERNAAKKELI


VUOSIKATSAUS 2008:




   Vuosi 2008 oli kovin vilkas ja työntäyteinen. Viime vuonna 2007 pidimme kaiken kaikkiaan 204 kokousta, vaikka olimme kolme viikkoa vielä ulkomaillakin. Tänä vuonna tahti oli melkein samanlainen, sillä tänä vuonna pidimme 168 kokousta, vaikka nyt olimme ulkomailla kaikkiaan kuusi viikkoa, niistä neljä Keski-Euroopassa ja kaksi Israelissa. Herra määräsi meidät näille lomille, koska näki niin hyväksi. Ja vaikka olimme lomalla, niin uskovan loma ei tietenkään ole samanlaista kuin tavallisen ihmisen loma, vaan näissä kaikissa maissa kerroimme tapaamillemme henkilöille pelastuksesta Jeesuksessa. Niinpä Euroopan matkalla kävimme 20 maassa ja sillä matkalla 33 ihmistä tuli uskoon 19 eri kansakunnasta. Israelin matka kesti 13 vuorokautta ja sillä matkalla 14 ihmistä tuli uskoon. Valmistimme näistä molemmista matkoista myöskin matkavideon.

   Tänäkin vuonna koko Suomi on ollut evankeliointityömme kohteena aina Helsingistä Sodankylään saakka. Päätehtävänämme on ollut ajaa alas uskonnollisuuden henki kaikkialla, missä sitä vain esiintyy. Ja se on ikävä kyllä yleisempää kuin osasimme arvatakaan.Tätä työtä olemme tehneet jo kaksi vuotta. Kuinka moni on luopunut pyhityselämästä, eikä halua maksaa sitä hintaa, mitä maailmasta luopuminen jokaiselle maksaa, vaan haluaa elää molemmissa maailmoissa yhtä aikaa. Ja silloin kuvaan astuu juuri uskonnollisuus. Yritetään ulkoisesti tehdä uskonelämä sellaiseksi, ettei kukaan aavista, että elänkin vielä monen asian osalta maailmassa ja helmasynneissäni, joista en ole vielä vapautunut. Tämä uskonnollisuus näkyy pukeutumisessa, puhetyylissä, kaikenlaisessa kaavamaisuudessa ja vanhassa pitäytymisessä. Vanha viini on hyvää, emme halua uutta. Sellaisissa on jumalisuuden ulkokuori, mutta heiltä puuttuu Jumalan voima. Ja sellainen henki on yleistymässä lopunajan seurakunnissa, niin kuin Timoteuksen kirjeessä sanotaan.

   Herra haluaa kuitenkin pelastaa näidenkin joukosta vielä monia, jotka ovat korviaan myöten kyllästyneet näyttelemään uskovaa, ja jotka ymmärtävät olevansa fariseuksia ja kaipaavat elämäänsä todellista Jumalan voimaa, onton ulkokuoren sijaan. Ja monissa paikoissa on tapahtunut todellista heräämistä tästä muotojumalisuuden unesta. Nämä nukkujat ovat syttyneet todelliseen elävään uskonelämään ja lähteneet seuraamaan aivan uudella tavalla Jeesusta, meidän Herraamme. Tämä ei ymmärrettävistä syistä ole ollut mikään helppo tehtävä meille ja paljon olemme saaneet ja myös ennakkoon varautuneet saamaan vastustusta, mutta niinhän aina on ollut ja tulee aina olemaan. Johan Paavalin ja Barnabaan toiminnasta kerrotaan Apt. 14:4, kuinka kaupungin väki jakaantui Ikonionissa, toiset olivat juutalaisten puolella ja toiset apostolien puolella. Ja näin on tänäkin päivänä. Jumalan lähettämien apostolien julistusta eivät kaikki ota vastaan, vaan vastustavat ja haluavat pysyä vanhassa uskonnollisuudessaan. Meidän tuleekin jatkaa rukousta myös heidän puolestaan.

   Haluamme kiittää kaikkia yhteistyökumppaneitamme kuluneesta vuodesta ja toivottaa Teille oikein siunattua Joulua ja Onnellista uutta Vuotta 2009, rakkaan Vapahtajamme Jeesuksen nimessä, niin että meidän jokaisen kohdalla toteutuisi se, mitä Jeesuksen nimikin, Vapahtaja, tarkoittaa, kuten Matt 1:21 sen asian ilmaisee: "Ja hän on synnyttävä Pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä Hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."

   T: Jean Roos ja Tabernaakkelin tiimi.



Minä olen tie, totuus ja elämä.

Joh 14:6